Co se skrývá za Kremlíkovou podporou kanálu D-O-L?

V předchozím článku jsme rozkryli podivné pozadí spolku Asociace D-O-L a propletené vazby mezi předními lobbisty, Pražským hradem a studií proveditelnosti výstavby kanálu DOL. Pátrání po hloubce lobbistického pavouka kanálu Dunaj-Odra-Labe nás dále zavádí přímo na nejvyšší post Ministerstva dopravy ČR, protože je velice podivné, jak se k projektu výstavby kanálu Dunaj-Odra-Labe staví ministr dopravy Vladimír Kremlík. 

Zatímco bývalý ministr dopravy Daniel Ťok nijak tento projekt veřejně nevyzdvihoval, ale zaštiťoval konference Oderského fóra, které možnost výstavby koridoru Dunaj-Odra-Labe veřejně probíralo, jeho nástupce Vladimír Kremlík tuto megalomanskou myšlenku veřejně podporuje. Když se podíváme na jeho profesní životopis, zjistíme, že možná v jeho podpoře bude něco (nebo někdo) víc, zavádí nás totiž přímo ke starým známým tvářím.

Když na začátku roku Kremlík nahradil na postu ministra dopravy Daniela Ťoka, byl médii popisován jako „neznámý advokát, který už v minulosti v rezortu pracoval.“ Později média zaujala jeho práce v advokátní kanceláři Volopich, Tomšíček & spol., která prokazatelně profitovala z dětských exekucí. Jedním z partnerů této advokátní kanceláře Daniel Volopich je právě švagrem mocného poradce Pražského hradu Martina Nejedlého.

Bylo také zjištěno, že Volopichova kancelář měla podivné smlouvy s Ředitelstvím silnic a dálnic. V roce 2007 Kremlík pracoval jako ředitel Správního úseku Ministerstva dopravy ČR, šéfem rezortu byl tehdy Aleš Řebíček. O rok později, kdy nastoupil jako advokát do Volopichovy kanceláře, Ředitelství silnic a dálnic uzavřelo s touto advokátní kanceláří podivné smlouvy, které se dostaly do pozornosti Nejvyššího kontrolního úřadu. Smlouvy s Volopichem uzavíral i sám Řebíčkův rezort. Tato praxe funguje i v současné době. Kremlíkův rezort udělil zakázky advokátní kanceláři Rowan Legal, pro kterou Kremlík pracoval jako právní koncipient.

Kremlík v minulosti narážel také na lobbistu Jaroslava Tvrdíka, kterého s Pražským hradem pojí velice dobré přátelství. Tři měsíce byl jako člen ČSSD poradcem premiéra Vladimíra Špidly, ministrem obrany této vlády byl právě Tvrdík. Tvrdík ve jménu čínské společnosti CEFC koupil od Řebíčka fotbalovou Slavii Praha.

Před návratem na Ministerstvo dopravy jako náměstek Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových měl na starost právní ochranu státu v případech poškozování České republiky. Mezi nimi byla i kauza privatizace OKD, případ z éry ČSSD. Kremlík tady útočil na své známé, teď veřejně podporuje další rozhazování státních peněz, konkrétně více než 300 miliard korun za výstavbu kanálu Dunaj-Odra-Labe.

Ačkoliv nelze dokázat žádný přímý tlak nebo vliv na jeho osobu, vazby na Nejedlého a Tvrdíka jsou zřejmé. A jeho podpora celé věci velice podezřelá.

FOTO: WertyzReport

Komentáře

U tohoto článku nejsou žádné komentáře.
Pro přidávání komentářů se prosím přihlaste!

Související články