Chystá se DOE Europe lobbovat na Slovensku?

Ohledně kanálu Dunaj-Odra-Labe se kvůli čekání na studii proveditelnosti stále mlčí. Nastaly ale zajímavé změny v řídící struktuře evropské společnosti DOE Europe, která chce, aby ji kanál stát splácel 300 miliony ročně. Po třech letech milionových finančních ztrát, byť se základním kapitálem 120 tisíc eur, společnost v březnu změnila způsob řízení a do dozorčí rady posadila člověka s dlouholetými zkušenostmi ve slovenské říční dopravě. Značí to počátek budování úseku Morava-Dunaj?

Jak jsme poukazovali už několikrát, stále nevíme, kdo za společností DOE Europe skutečně stojí. Seznam jejích akcionářů není veřejný, ačkoliv podle stanov společnosti jsou akcionáři povinni platit nemalé finanční ztráty (jenom např. v roce 2015 vykázala firma ztrátu 1 378 000,- Kč a závazky po lhůtě splatnosti o hodnotě přes 854 tisíc Kč).

Snažili jsme se vizualizovat vztahy mezi osobami, abychom zjistili, jak se poměrně neznámý podnikatel ocitl v letadle českého prezidenta Miloše Zemana, a pátrání nás dovedlo k závěrům, že to až tak složité nebylo: Josef Drebitko a jeho žena Iva Drebitko totiž dělají jednatele solární firmě D.Z. Sun, s. r. o. miliardáře Zdeňka Zemka, který má velice blízko ke králi hazardu a odsouzenému korupčníkovi Ivu Valentovi. Valenta se dobře zná s obdivovatelem kanálu D-O-L a zemědělským poradcem prezidenta Františkem Čubou. Valenta spoluvlastní také zpravodajský server Parlamentní listy, který vynáší Zemana do nebes.

9. března 2017 firma DOE Europe změnila své stanovy. Do tohoto data firmu řídilo představenstvo s jedním členem, a to Josefem Drebitkem. V nové podobě představenstva jsou kromě Drebitka zapsáni realitní makléř Pavel Stefanovič, bývalý zaměstnanec Ministerstva dopravy ČR Ing. Jan Vlček a daňový poradce Jan Šroubek.

Do dozorčí rady byl jmenován Ing. Juraj Pavelek s velice působivým životopisem. Pavelek, s trvalým bydlištěm ve Svatém Juru, celý život pracoval ve vodní dopravě a dle svého životopisu vypadá jako člověk, který firmě mohl pomoci prosadit své plány na Slovensku:

Praktické zkušenosti z činnosti různých mezinárodních organizací v dopravě, logistice, spedici, řízení. V letech 1990 až 1992 práce při rozdělování majetku a působnosti ČSFR, vzniku a konstituování slovenského ministerstva dopravy, příprava privatizace vodní dopravy v SR. V dalších letech spoluúčast při uznávání slovenských orgánů v mezinárodních institucích, spolupráce při dostavbě vodního díla Gabčíkovo, uvedení Slovenska při otvírání děl na vodních cestách v západní Evropě. Spolupůsobení v Dunajské komisi, Konferenci ředitelů dunajských plaveb a osobní řízení a vedení vyjednávání různých mezinárodních a nadnárodních institucí, podobně i při působení v zahraničí. spoluúčast při uznávání slovenských orgánů v mezinárodních ku a konstituování slovenského ministerstva dopravy, příprava Členství v oboustranných a mnohostranných výborech mezi SR a jinými státy západní Evropy a podobně ČR a dalšími státy. Víceleté působení v mezinárodních obchodních společnostech, i v zahraniční ve funkcích člena anebo předsedy statutárních orgánů. Působení ve funkci externího pedagogického pracovníka na VŠ.

Pavelek se zdá být tím správným člověkem pro lobbování za jednu část kanálu na slovenské straně. Drebitko už dříve prohlásil, že jeho firma je „připravena budovat první úsek Morava-Dunaj.“ Jenže jak čas plyne, projekt se zdá být čím dál více nereálnější. Nové změny v řízení společnosti naznačují, že Drebitko svůj sen nevzdává.

FOTO: WertyzReport

Komentáře

U tohoto článku nejsou žádné komentáře.
Pro přidávání komentářů se prosím přihlaste!

Související články