Establishment přiznává, že odporujeme zájmům státu

Nic oficiálního, žádné záznamy, všechno interní nebo tajné. Tímhle establishment prostřednictvím vydavatelství Economia miliardáře Zdeňka Bakaly odůvodňuje oficiální záznamy týkající se sledování „dezinformačních webů.“ V rámci nového útoku na disent ministerstvo vnitra nově také hovoří o „vlivných osobách šířících dezinformace.“

Když na konci dubna server Aktuálně.cz přišel s mapou dezinformátorů na YouTube, byli jsme nuceni napsat tiskové prohlášení, které bylo následně zasláno vedoucím pracovníkům redakce. To se obešlo bez jakékoliv odezvy a autoři této interaktivní mapy pak měli v reportáži České televize odvahu říct, že „byli překvapeni, jak jsou provozovatelé kanálů otevření.“  

Tentokrát server Aktuálně.cz přinesl článek s názvem Myšlenky odporující zájmům státu šíří až sto vlivných lidí, tvrdí vnitro. V hledáčku má na 40 webů, ve kterém prostřednictvím „vysoce postaveného zdroje z ministerstva“ a s odkazem na interní dokumenty opět omývá tu stejnou lež a zároveň uvádí, že všichni jsme pod jejich sledováním:

Ministerstvo vnitra monitoruje skoro čtyři desítky českých alternativních a dezinformačních serverů, na kterých se objevuje i proruská propaganda. Vyplývá to z interních dokumentů, které má Aktuálně.cz k dispozici, a z informací od několika vysoce postavených zdrojů z vnitra.

Monitoring disidentních webů je zdá se také tajný, server uvádí, že vlastně žádné informace o vládním sledování disentu nezjistíte, protože seznam sledovaných webů neexistuje, mohl by to totiž někdo zjistit:

Seznam sledovaných dezinformačních webů na vnitru oficiálně neexistuje, protože by si jej mohl kdokoli vyžádat podle zákona o poskytování informací. Na stovkách stran dokumentů určených pouze pro služební využití, které Aktuálně.cz získalo, se však pravidelně objevuje do 40 webových stránek s označením "alternativní", do této položky jsou zamíchané jak čistě dezinformační servery, tak i weby, které dezinformace či zavádějící informace publikují jen občas.

"Sledují jich hodně. K nejvlivnějším dezinformačním webům podle nich patří AC24, Svět kolem nás, Lajkit, Vědomosti a Parlamentní listy s jejich subportály. Dále třeba New World Order Opposition, Svobodné noviny, Vlastenecké noviny a Aeronet," popsal serveru Aktuálně.cz vysoce postavený zdroj z ministerstva vnitra.

Je zajímavé, že establishment neustále mluví o těch stejných serverech. AC24, Svět kolem nás, Lajkit patří do skupiny webů pražského zelináře Ondřeje Grejšla, který na sociálních sítích vystupuje pod falešnými profily, aby zkopírované informace roznesl do skupin. Grejšlovy úmysly nejsou jasné, i když se může zdát, že tolik serverů přetížených reklamami mu přilepšuje živobytí. Je ovšem známo, že se rád drží zpátky, nerad vystupuje na veřejnosti a tvrdě si jde za svým, i když nespočet lidí uráží jeho arogance.

Aeronet je velice podivná zpravodajská operace. Establishment neustále omývá fakt, že není jasné, kdo přesně tento server provozuje (a můžeme si být jisti, že establishment má prostředky pro nalezení opravdového vlastníka), na první pohled se zdá, že ti „viditelní“ bílí koně jsou jen užiteční idioti. Předchozí zjištění nás nutí říct, že dokud nebude prokázán opak, tento server musíme označovat za řízenou opozici.

Bakalův server se ve zprávě dále zabývá Parlamentními listy senátora a krále hazardu Iva Valenty. Na první pohled se může zdát, že jde jen o rozvíjející se byznys na mediálním trhu, protože Valenta veřejně vystupuje jako neoliberální byznysmen pomáhající lidu, jehož názory se nejeví jako antisystémové. Valenta se k článku vyjádřil slovy: "Chyby se stávají. Ale chyba ještě neznamená, že tady někdo chce úmyslně dezinformovat…Vidím v označování našeho média za dezinformační snahu zavřít pusu nám a jiným. Když se chyba stane, i já si ohlídám, aby tam byla dostatečná omluva nebo se takový článek stáhl. Ale nemám čas ani chuť se kolem toho točit," řekl.

Valentův server je přesně to, co se establishmentu hodí do karet, protože bulvarizací, zveličováním a skandalizací rozděluje společnost. Ať jde o úmysl nebo ne, jde o médium podporující establishment. Ke svému majiteli perfektně pasují.

Tato neoficiální tisková zpráva nám říká, že celá alternativní mediální scéna je pod dozorem. Tím se ostatně mluvčí ministerstva Jiří Korbel ani netajil:

V Česku je podle ministerstva navíc 50 až 100 vlivných lidí, kteří dezinformace šíří. „Jednak v to počítáme aktivní autory alternativních médií, jednak skupinu pseudoexpertů či autorit, které se snaží intenzivně prosazovat narativy, které jsou v rozporu s českými bezpečnostními zájmy definovanými Bezpečnostní strategií ČR, do veřejné debaty a mediálního prostoru,“ dodal Korbel.

Otázkou už jen zůstává, proč je Bakalovo vydavatelství tak aktivní v šíření systémové propagandy. Nabízí se možnost, že se tím Bakala vykupuje z možných problémů týkajících se jím vytunelované firmy OKD.

Komentáře

U tohoto článku nejsou žádné komentáře.
Pro přidávání komentářů se prosím přihlaste!

Související články