Mládkova love-story s oligarchy: Tentokrát MPO vyplácí Valentu

Český ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek má opět co vysvětlovat. Poté, co se ukázalo, že jeho rezort v Evropské unii loboval za vyšší ceny roamingu ve prospěch nadnárodních telefonních operátorů, a to včetně O2 Telefonica miliardáře Petra Kellnera, ministerstvo si objednalo reklamu na webu Parlamentní listy miliardáře a senátora Iva Valenty. Přitom sama vláda označuje tento web za šiřitele falešných zpráv…

Europoslanec za TOP09 Jan Niedermayer v pátek 3. února obvinil Mládkův rezort, že jedná ve prospěch nadnárodních telefonních operátorů, když se ve jménu ČR přidalo ke skupině zemí, která chtěla dohodu o nižším roamingu zablokovat. Ministerstvo průmyslu a obchodu tvrdí, že by operátoři mohli zdražit služby v členských zemích a „jednalo tak v zájmu 95 procent občanů.“

Podle dostupných indicií MPO mohlo jednat také ve prospěch jednoho procenta občanů, konkrétně miliardáře Petra Kellnera, kterému patří česká větev O2 Telefonica. Tento operátor v posledních letech nebývale roste, kromě telefonních a internetových služeb se snaží monopolizovat televizní vysílání.

Indicie, která tomu nasvědčuje, je Mládkova tvrdá podpora zákeřného Transatlantického investičního partnerství (TTIP), obchodní úmluvy mezi USA a Evropskou unií, jejíž ratifikace by podpořila velké nadnárodní korporace, podobné těm Petra Kellnera. Vztah MPO ke Kellnerovi je víc než zřejmý. Ministerstvo si totiž objednalo studii o dopadu TTIP na českou ekonomiku, s pozitivním výsledkem, u neziskovky AMO. Tato organizace je placená Mládkovým rezortem a také Kellnerovou nadací Kellner Family Foundation.

FOTO: AMO na výplatnici jak Mládkova rezortu, tak i dvou nadací Petra Kellnera, Kellner Family Foundation a Nadace O2.

Jen pár dní potom, co Niedermayer vyslovil své obvinění, mainstreamová média uvádějí, že MPO si objednalo placenou reklamu na serveru Parlamentní listy miliardáře a senátora Iva Valenty, který se shodou okolností pohybuje ve stejných lobbistických kruzích jako Kellner. Na webu se má objevit deset PR článků v celkové hodnotě 165 tisíc korun. MPO se ohání výhodnou cenou.

Tohle ovšem není poprvé, co Parlamentní listy kasírují peníze za reklamu od státních a nestátních orgánů a institucí. V minulosti server propagoval také Jihomoravský kraj, Moravskoslezský kraj, pojišťovnu VZP a také čirou náhodou Blok proti Islámu Martina Konvičky. Jihomoravský kraj za pozitivní články platil firmu JT Media, jejímž jednatelem je Jan Tvrdoň, zakladatel serveru Protiproud kancléře bývalého prezidenta Václava Klause Petra Hájka.

Co se týče dnes už rozpadajícího Bloku proti Islámu, jednu dobu Parlamentní listy ve velkém propagovaly jejich členy formou rozhovorů a účastí na akcích strany. Tedy úplně stejně jako web propaguje prezidenta Miloše Zemana. Po zahájení policejního vyšetřování Konvička a jeho dřívější kolega Petr Hampl o velký prostor přišli. Názory o migraci se tito dva přibližovali právě Valentovi.

FOTO: Obří reklama Martina Konvičky na Parlamentních listech. Ekonomický migrant Valenta má na migraci podobný názor.

Otázkou zůstává, proč dvojnásobný držitel anticeny Ropák roku Mládek potřebuje reklamu na serveru, který zastává silnou anti-migrační politiku, když on sám je zastáncem zaměstnávání kvalifikované pracovní síly z ciziny, a staví se mírně proti globalismu a TTIP.  Jednou variantou může být to, že chce před volbami útočit na pravicově smýšlející čtenáře webu. Druhou variantou může být laskavost Valentovi.

Mládek má každopádně co vysvětlovat. V době, kdy zuří válka o informační monopol, by MPO nemělo financovat provoz webů, jejichž obsah sám stát označuje za rozporuplný. A vůbec, na co potřebuje MPO reklamu?

Komentáře

U tohoto článku nejsou žádné komentáře.
Pro přidávání komentářů se prosím přihlaste!

Související články