Chodíme do školy, abychom konkurovali na mezinárodním trhu, prohlásila britská učitelka

Všem je nám vkládáno do hlavy, že musíme pracovat, abychom jednak udržovali stát v chodu, a sami se uživili. Peníze jsou pro nás hlavním stimulem k práci, protože bez nich si nic nekoupíme a ekonomika neporoste. Tohle neoliberální myšlení nám zásadně ovlivňuje naše životy a pro spoustu lidí je víc než likvidační. Mylná myšlenka, že můžeme dosáhnout nekonečného ekonomického a osobního růstu byla nově prokázána slovy hlavní učitelky prestižní londýnské školy, která v televizní debatě řekla, že musíme chodit do školy, aby byla země konkurenceschopná na mezinárodním trhu…

Jon Platt z ostrova Isle of Wight se rozhodl, že na sedm lidí uvolní dceru ze školy a vezme ji na rodinnou dovolenou na Floridu. Po návratu dostal od školy pokutu 60 liber, a když ji odmítl zaplatit, částka se zdvojnásobila. Celou věc tak vzal k soudu, který rozhodl, že neporušil zákon a pokutu zrušil. Následně se spustila malá debata o tom, zda uvolňování dětí ze školy nebrání dítěti ve vzdělání a růstu.

Na britském kanálu Channel 4 proběhla malá debata s vedoucí učitelkou školy Michaela Community School Katharine Birbalsinghovou a Amandou Mossovou, které bylo vyhrožováno soudem, když uvolnila své dítě ze školy. Birsbalsinghová během debaty v podstatě neustále říkala, že dítě musí chodit do školy, aby bylo státu a společnosti prospěšné.

„V Británii opustí školy 20 procent dětí negramotných, a když porovnáte zbylých 80 procent s jejich protějšky v Číně, čínské děti jsou tři roky vepředu,“ začala Birsbalsinghová obhajovat argument, že návštěvnost školy dítěti prospívá, protože se jim daří v testech. „U nás ve škole děti vědí, že když tam nebudou chodit, tak to ovlivní jejich sebedůvěru a sebevědomí,“ pokračovala. Mossová narážela na to, že dítěti prospívá i změna prostředí. Jenže paní učitelka začala vyprávět o hodnotách…

„Měli bychom věřit v zodpovědnost a povinnost. Máme povinnost k naší komunitě, k našim učitelům, máme zodpovědnost k našim dětem, abychom je učili hodnoty, které chceme vidět v naší společnosti. Tohle něco říká o naší společnost a zemi. Čínské rodiny by tohle nikdy neudělaly. Ne kvůli tomu, že to zakazují čínské zákony, ale protože jim to nedovolí společnost, cítili by se zahanbeni,“ odpověděla. Moosová tento argument zpochybnila slovy, že rodiče musejí škole lhát a pronesla, že vláda nezohledňuje čas rodičů. Učitelka Birsbalsinghová následně přišla se šokujícím argumentem.

„Snažíme se konkurovat na mezinárodním trhu. Jsme 32. ve světě ve čtení a 26. v počítání. Číňané jsou na vrcholu. Mezinárodně bojujeme a musíme společnost naučit správné hodnoty…Musíme myslet mezinárodně, na konkurenci, říká to něco o naší společnosti,“ vyhrkla.  Tímto celá debata skončila bez žádných dalších dotazů a protiargumentů.

Co jsou tedy ty správné hodnoty? Je to indoktrinace do podvodného systému, kdy stát od mala organizuje dětem jakýkoliv aspekt jejich života. Chodíme opravdu do školy, abychom někomu konkurovali na mezinárodním trhu? A měli by se rodiče stydět za to, že uvolnili své dítě ze školy kvůli dovolené? Tyto argumenty dokazují, že škola tvoří z dětí zombie, které se učí, aby měly peníze a kupovaly si věci, které nepotřebují, aby byla země konkurenceschopná. Opravdu tohle člověk potřebuje?

Zdroje: Channel 4, Independent
Foto: Screenshot z videa

Komentáře

U tohoto článku nejsou žádné komentáře.
Pro přidávání komentářů se prosím přihlaste!

Související články